Congratulations to Nada (R1 A), Kumwan (R1 B), Kate (R2), Mason (Y1), Samut (Y2), Chompoo (Y3), Ploy (Y3), Nean (Y4), Rin (Y5), Tach (Y5), Lulla (Y6), Moji (Y6), Hana (Y8), Primmy (Y8), Mint (Y9), Jaino (Y9), Taming (Y9), Nice (Y10), Cream (Y11), Fransa (Y11) for being selected for the Gifted and Talented Program at Heathfield International School
The gifted and talented program at Heathfield International School identifies those pupils who are gifted. This means those with high ability in one or more academic subjects. Talented pupils are those with high ability in sport, music, visual arts and/or performing arts. Homeroom and subject specific teachers identify pupil in their class for academic subjects.
The identification of the pupils is done by the teacher from work completed or skills identified. The gifted and talented coordinator receives 3 pieces of evidence each half term, to support each teacher's planning for gifted and talented pupils. These are stored electronically on the server and used in displays. Those pupils on the gifted and talented program are aware they have been selected for the program, where the class teacher ensures that they are extended in the class, to constantly challenge and get the best out of the pupil’s ability. The gifted and talented program is assessed each year, as new pupils can join, if they reach the criteria and some will leave, if they do not continue to progress and advance as expected.
The gifted and talented program is something for pupils to aim for and is considered an honour, to be a part of it. Pupils are also expected to help themselves with independent learning and practice, ensuring they are constantly striving for improvement and achieving at the highest level.
The school has plans to introduce a gifted and talented club for subject and skills, in term 3. This will continue and rotate in subject/skill areas throughout the year, so pupils have the opportunity to work collaboratively with other gifted and talented pupils in their area or subject, regardless of age or year group they are in.
ขอแสดงความยินดีกับน้อง Nada (R1 A), Kumwan (R1 B), Kate (R2), Mason (Y1), Samut (Y2), Chompoo (Y3), Ploy (Y3), Nean (Y4), Rin (Y5), Tach (Y5), Lulla (Y6), Moji (Y6), Hana (Y8), Primmy (Y8), Mint (Y9), Jaino (Y9), Taming (Y9), Nice (Y10), Cream (Y11), Fransa (Y11) ที่ได้ผ่านการคัดเลือกเข้ าร่วมโครงการเฟ้นหานักเรียนที่ มีพรสวรรค์และความสามารถพิเศษ ในโรงเรียนนานาชาติฮีทฟิลด์
โครงการเฟ้นหานักเรียนที่มี พรสวรรค์และความสามารถพิเศษ ในโรงเรียนนานาชาติฮีทฟิลด์ จัดขึ้นเพื่อค้นหานักเรียนที่มี ศักยภาพระดับสูงด้านการเรียนรู้ ในวิชากีฬา ดนตรี ทัศนศิลป์และ/หรือศิลปะการแสดง
ทั้งนี้คุณครูประจำชั้นและคุ ณครูในรายวิชาดังกล่าวจะเป็นผู้ คัดเลือกนักเรียนจากในชั้นเรี ยนโดยพิจารณาจากผลงานหรือทั กษะที่เกี่ยวเนื่องกับรายวิชานั้ นๆ โดยทุกครึ่งเทอมผู้ ประสานงานโครงการฯจะได้รับหลั กฐานการยืนยันจากครูผู้สอนว่านั กเรียนยังคงรักษาศักยภาพในรายวิ ชานั้นๆ เป็นจำนวน 3 ครั้ง เพื่อตรงตามแผนการสอนที่ครูแต่ ละรายวิชาวางไว้สำหรับนักเรี ยนกลุ่มความสามารถพิเศษซึ่ง หลักฐานการยืนยันทั้ง 3 ครั้ง ของนักเรียนที่ได้รับการคัดเลื อกจะปรากฎและถูกบันทึกในระบบจั ดเก็บอิเล็กทรอนิกส์ของโรงเรี ยนฯ นักเรียนที่ได้รับคัดเลือกเข้ าโครงการจะได้ท้ าทายความสามารถของตนและพั ฒนาไปสู่ศักยภาพสูงสุดภายใต้ ความดูแลของคุณครูประจำชั้น โครงการดังกล่าวจะมีการประเมิ นนักเรียนทุกปี ดังนั้นนักเรียนทุกคนมีสิทธิได้ รับคัดเลือกหากนักเรียนมีศั กยภาพด้านการเรียนรู้ในระดับสู งถึงเกณฑ์ที่กำหนด ในขณะที่นักเรียนที่ได้รับคั ดเลือกอาจถูกระงับสิทธิ์เข้าร่ วมโครงการหากไม่สามารถรั กษามาตรฐานระดับสูงไว้ได้
โครงการนี้จัดตั้งขึ้นเพื่อเป็ นเป้าหมายและเป็นเกียรติยศให้ แก่นักเรียนที่ได้เป็นส่วนหนึ่ งของโครงการ นอกจากนี้ยังคาดหวังที่จะกระตุ้ นให้นักเรียนหมั่นฝึกฝนและพั ฒนาศักยภาพด้านการเรียนรู้ด้ วยตัวเองอย่างสม่ำเสมอเพื่อไปสู่ เป้าหมาย
ในภาคการศึกษาที่ 3 โรงเรียนจะมีชมรมหลังเวลาเรี ยนปกติสำหรับกลุ่มนักเรียนที่มี ความสามารถพิเศษซึ่งรายวิ ชาในชมรมจะหมุนเวียนตลอดทั้งปี ดังนั้นนักเรียนที่ได้รับคัดเลื อกจะมีโอกาสได้ทำงานร่วมกันกั บนักเรียนที่มีความสามารถพิ เศษเช่นเดียวกันโดยไม่คำนึงถึ งกลุ่มอายุและชั้นปี
Comments
Post a Comment